Norah

23 oktober 2019 - Taumarunui, Nieuw-Zeeland

Hi Allemaal,
Het is al weer een tijd geleden dat ik wat op de blog heb geschreven. De tijd vliegt en waren lekker druk met van alles en alles wat komen gaat.
Al met al gaat het ontzettend goed. Hieronder kun je lezen wat ons zoal heeft bezig gehouden en wat de komende tijd nog voor ons in petto heeft.

Norah Jade
Zaterdag, 21 september, is Norah Jade Haver geboren te Hamilton. Het was een vlotte bevalling en zowel Norah en ik maken het zeer goed. We mochten meteen dezelfde middag al naar huis. In Taumarunui konden Lukas, David en Linde natuurlijk niet wachten tot ze hun kleine zusje mochten ontmoeten. Ook opa Bert en oma Hanny stonden te popelen om Norah te zien.
Norah is een lief klein meisje die tot nu toe erg goed doet en goed slaapt gedurende de nacht. De kinderen zijn helemaal weg van haar. Lukas is de verliefde grote broer en wil het liefste de hele dag met haar op schoot zitten. David komt haar kusjes en knuffels geven en moet regelmatig even checken of het goed met haar gaat, maar gaat daarna gewoon weer lekker zijn eigen gang. Ook Linde is helemaal blij. Ze blijft maar zeggend dat zij het goed had wat het geslacht betreft. Ze wilde een zusje en dat heeft ze ook gekregen. Maar ook zij doet gewoon lekker haar eigen ding.
Mijn ouders zijn aan het einde van augustus gekomen om ons een beetje te helpen en om bij de geboorte van Norah te zijn. De kinderen hebben volop genoten van de aanwezigheid van opa en oma en zij van hen. Vorige week zijn zij weer naar Nederland gevlogen.
Afgelopen week zijn vrienden (Jelle, Pauline en Max) die in Australië op vakantie waren ook nog een weekje bij ons op bezoek geweest. Natuurlijk om Norah te zien, de rest van de kinderen en ons, maar ook gewoon om te zien waar bij de afgelopen paar jaar hebben gewoond en wat voor een leven wij hier hebben. Dat was echt super gezellig en heel leuk om hun deelgenoot te maken van onze leventje hier.

Norah (1) Norah (3) Norah (4) Norah (5) Norah (2)

Opa (2) Jelle pau

Sporten
Lukas heeft het netball seizoen met zijn team gewonnen. Hij was super trots en wij waren super trots op hem. Hij was de enige jongen in zijn team, maar dat kon hem niets schelen. Hij vond het een leuke sport en ging er met veel plezier elke week heen.
Lukas en David wilden meedoen met de mud-run. Een hardloopwedstrijd door de modder, waarbij ze onder dingen door moesten en over dingen heen moesten klimmen. Heuvel op en heuvel af. Kinderen van verschillende basisscholen uit de omgeving deden mee. David is eerste geworden van zijn leeftijdsgroep en Lukas vierde. Ook waren Lukas en David geselecteerd voor Cross Country hardloopwedstrijd. Eerst moesten ze tegen de kinderen uit hun eigen klas en daarna mochten de beste tegen de beste kinderen van andere scholen. Beide werden ze derde, super goed.
Ze hebben beide ook meegedaan aan basketball, een 8 weekse competitie tussen verschillende scholen. Lukas is derde geworden met zijn schoolteam. David was ontzettend enthousiast, maar in zijn schoolteam waren de andere kinderen iets minder goed. David scoorde praktisch elk doelpunt voor zijn team, maar vond het lastig om over te spelen met zijn teamgenoten, omdat hij wist dat ze dan de bal kwijt waren. Aan het einde van de competitie heeft David een medaille gekregen voor de “Most Value Player” met zijn naam erin gegraveerd. Dat was toch een enorme verrassing voor hem.
Afgelopen week is de atletiek weer begonnen en zijn de jongens weer druk met rennen. Ook zitten ze sinds een paar weken op de scouting.

Lukas zit nog steeds in de Kapa Haka groep van zijn school en heeft een aantal optredens gehad. Ze zijn onder andere een dag naar een groot festival in Taupo geweest waar ze mochten optreden. Mijn moeder is mee geweest naar Taupo was een bijzondere ervaring was.

Mud run (4) Mud run (6) Mud run (2) Mud run (1) Mud run (3)

David

Nederlandse dag
Mijn ouders waren gevraagd door de juffies van David en Lukas of ze het leuk vonden om een Nederlandse dag op school te organiseren voor hun twee klassen. Mijn ouders vonden dit natuurlijk hartstikke leuk en hebben alles uit te kast getrokken om de kinderen wat bij te brengen over Nederland. Met filmpjes, verhalen, kleurplaten en spelletjes hadden ze een dag vullend programma. De kinderen hebben geleerd wie de Sint is, hoe mensen in Nederland wonen, wat muisjes zijn en nog veel meer. Ze hebben Nederlandse liedjes gezongen, poffertjes en pepernoten gegeten, koekhappen en natuurlijk een aardappel race gedaan! Het was een enorm succes.

NL dag (2) NL dag (1) NL dag (3) NL dag (5)NL dag (6) NL dag (4)

Linde
Linde is echt een grote meid geworden. Afgelopen week heeft ze haar 4de verjaardag gevierd. Sinds een paar maanden kan ze ook fietsen. Wat wij als Nederlanders natuurlijk heel belangrijk vinden ;)
Als we weer terug in Nederland zijn gaat ze starten op de basisschool en kan ze fietsend naar school.

Linde (2) Linde

Camper
We hebben met het oog op onze nieuwe aanwinst een daktent voor op onze camper gekocht. Nu hebben we net iets meer plek voor iedereen en kunnen we heerlijk nog een maand genieten van onze camper. We gaan over 2,5 week op vakantie met de camper voor 4 weken. We zijn van plan om nog een stuk van het noordereiland te verkennen. In 4 weken kunnen we het heel rustig aan doen, wat met een nieuwe baby niet een overbodige luxe is. We kijken hier ontzettend naar uit.

Kerst in de winter
Gezien kerst in de zomer niet echt als kerst voelt, hebben we het in de winter nog eens dunnetjes overgedaan. We hebben de kerstboom uit de schuur gehaald en met vrienden heerlijk hertenbiefstuk gegeten (van het hert dat Thijs zelf heeft geschoten) en er lagen zowaar cadeautjes onder de boom.
Komende kerst zullen wij weer in Nederland zijn om het daar met familie en vrienden te vieren. We kijken daar ontzettend naar uit.

Kerst

Werk
Ik ben sinds half augustus met verlof. De laatste maanden was ontzettend druk omdat we een artsen te kort hadden. Ik moet toegeven dat ik de laatste weken voor mijn verlof echt aan het aftellen was en dat kwam voornamelijk door de werkdruk. Het team waarmee we werken is ontzettend leuk en ik mis dat en de patiënten, maar niet de werkdruk. Ik geniet nu volop van mijn verlof. Ik ga ook niet meer hier in NZ aan het werk. Ik zal in Nederland weer gaan werken.
Thijs is nog wel aan het werk. Ze hebben geen vervanger voor mijn verlof kunnen vinden. Dus de werkdruk is alleen maar toegenomen. Thijs is 2 maanden lang de enige arts geweest die voor de praktijk heeft gewerkt. En in die tijd heeft hij ook nog 2 weken verlof opgenomen rond de geboorte van Norah. Op het moment is zijn er weer twee artsen, maar de wachttijd om een afspraak te hebben is nu 4 weken, wat ontzettend onhandig en onwerkbaar is. Maar ook Thijs kan gaan aftellen. Hij hoeft nog maar 6 dagen te werken tot het einde van zijn contract.

Vrije tijd
Ook tijdens het laatste deel van mijn zwangerschap hebben we nog veel gewandeld en dingen ondernomen met het gezin. Ik was gelukkig erg fit en ook na de bevalling weer snel op de been zodat we nog veel leuke dingen hebben kunnen doen de afgelopen tijd.
Thijs is nog steeds regelmatig aan het jagen en wandelen. Met vrienden verblijft hij dan een avond in een hut of ergens in een tentje. Hij geniet ontzettend van het buiten leven. Hij zou graag nog eens een hert schieten, maar heeft nu ook een nieuw geweer gekocht waarmee hij konijnen en andere kleine dieren kan schieten.

Gezin Gezin 2 vrije tijd (2) oma vrije tijd (3)vrije tijd (4) vrije tijd (5) vrije tijd (6) vrije tijd (8) vrije tijd (7)

Terugkomst naar Nederland
We zijn van plan om na onze vakantie op het Noordereiland nog 1-2 weken in Taumarunui te zijn zodat de kinderen de laatste week van het schooljaar nog op school kunnen zijn en afscheid kunnen nemen van hun vrienden. Daarna zullen wij terug naar Nederland komen. We verwachten voor de kerst in Nederland te zijn, maar moeten nog een ticket kopen. Het is nog even wachten op het Nieuw Zeelandse paspoort van Norah voordat we een ticket kunnen kopen.
We zullen ongeveer 10 maanden in Nederland blijven. Daarna gaan we voor minimaal 7 maanden terug naar NZ om ons huidige visum om te zetten in een permanent verblijfsvergunning voor iedereen. Alleen Norah heeft deze niet nodig omdat zijn door haar geboorte hier al een New Zealand European is en dus zowel de Nieuw Zeelandse als de Nederlandse nationaliteit heeft en recht op een dubbel paspoort.
Wij kijken er naar uit om jullie allemaal weer te zien in Nederland en voor te stellen aan Norah! Maar eerst gaan we nog even genieten van een welverdiende vakantie hier!
Tot snel!

Liefs Mirte

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Ingrid:
    23 oktober 2019
    Een prachtig verhaal weer! Fijn te lezen dat alles goed gaat met jullie. Geniet van de vakantie en alvast een goede terugvlucht! Liefs Ingrid
  2. Maaike:
    23 oktober 2019
    Wat een plaatje is Norah zeg, nogmaals gefeliciteerd. Als jullie terug zijn in Nederland komen we haar graag een keertje bewonderen. Geniet nog van jullie laatste weekjes in nieuw Zeeland!

Liefs maaike