Bijna zover! Bijna "thuis"

18 december 2019 - Taumarunui, Nieuw-Zeeland

Hallo allemaal,

Een kort berichtje hier vanuit Nieuw Zeeland. Over ongeveer 9 uur vertrekt ons vliegtuig naar Nederland. Dan zit ons avontuur er voorlopig op. Maar we hebben twee fantastische avontuurrijke twee jaren gehad.

Afscheid
Thijs had op 5 november zijn laatste werkdag op de praktijk. In de middag heeft de organisatie afscheid van ons genomen. Indrukwekkend was de vrouw van een overleden patiënt van Thijs die speciaal naar zijn afscheid was gekomen. Zij wilde hem graag bedanken voor alle goede zorgen die hij aan haar man had gegeven. Zij had een mooi cadeau voor hem gekocht.
Op mijn verjaardag hebben we voor al onze collega’s een party gegeven om ze te bedanken. Zelfgebakken pizza’s en bier. Wij hebben een mooi cadeau van hen gehad. Een tekening van de hoogste berg hier. Het was een ontzettend gezellige avond.

Verhuizen
Omdat we huis van onze werkgever was en we klaar waren met werken moesten we het huis uit. We waren dan ook de laatste dagen voor onze vakantie erg druk met inpakken en uitsorteren. Dingen die mee naar Nederland moesten, dingen die moesten worden opgeslagen, dingen die mee op vakantie moesten en spullen die naar een tweede hands winkel konden. Uiteindelijk hadden we het huis leeg op 9 November en zijn we toen op vakantie gegaan.

Vakantie
We hadden een maand vrij gemaakt voor vakantie. De kinderen hoefden niet naar school en de camper was gereed. We vertrokken eerst naar het oosten om daar nog even wat steden te bezoeken. We deden het super rustig aan en verbleven wat langer op een plek. Vanuit daar zijn we naar het noorden vertrokken om vooral het stuk boven Auckland te verkennen. Het weer zat ontzettend mee en met gemiddeld 25 graden en zon hebben we niets te klagen gehad. We hadden de camper uitgebreid met een daktent. Lukas en David vonden het fantastisch om elke avond via de ladder in de tent te kruipen. Norah heeft het ook super goed gedaan. We hebben enorm genoten van de rust, de prachtige natuur en de leuke dingen die we hebben gedaan. We hebben veel gezwommen, gesnorkeld, gewandeld, van een rock slide gegleden, van giant sand dunes gegleden, ijsjes gegeten en  van prachtige zonsondergangen genoten.

camper 2 camper strand (2) strand (1) lukas david linde David en Linde Norah

Terug in Taumarunui
We hadden geen huis meer, dus hebben we bij een vriendin gelogeerd voor onze laatste 2 weken in Taumarunui. Christien is een 82 jarige Nederlandse dame die al meer dan 60 jaar in Nieuw Zeeland woont. Ze heeft een prachtig huis op een heuvel en kijkt uit over Taumarunui.
We werden door de school op de hoogte gesteld dat David een prijs zou winnen, dus waren we iets eerder terug gekomen. David won bij the end of year prize giving, the Academic Cup. (Most improved student).
Er was een groot kerst feest in town in het weekend. Springkussen, dolhof, schminken, optredens (Lukas ging optreden met zijn kapa haka groep van school), muziek, eten en heel veel mensen. Het was super gezellig. Thijs heeft een aantal uur kinderen geschminkt en alles werd afgesloten met ontzettend groot vuurwerk.
De laatste week van school was ontzettend leuk voor de jongen. Omdat het nu zomervakantie is hebben ze alleen maar leuke dingen gedaan op school. De laatste dag zijn we met z’n alle mee geweest op een schoolreisje naar het lake. Het weer was prachtig en het was leuk om zo van iedereen, ouders, leerkrachten en kinderen, gedag te zeggen.
Bijna elke avond hadden we een afscheidsetentje bij iemand. En toen alle avonden gevuld waren, zijn we overgegaan naar lunch afspraken. Leuk om nog even iedereen te zien, maar ook lastig om afscheid te nemen.
In de afgelopen twee jaar hebben we veel opgebouwd hier en zijn we echt opgenomen in de community. Pas als je weg gaat realiseer je je wat je achter moet laten.
Onze camper staat opgeslagen vol met allemaal spullen van ons.
Lukas en Linde hebben wel zin om naar Nederland te gaan. David niet. Hij wil geen nieuwe vrienden maken want hij heeft er hier genoeg. Thijs en ik verlaten dit land met gemengde gevoelens. We hebben zin om weer in ons eigen fijne huis te zijn. We hebben zin om weer tussen onze vrienden en familie te zijn. Maar Nieuw Zeeland heeft ons ontzettend goed gedaan. De natuur, de vrijheid, de mensen…we hebben er ontzettend van genoten. En na een prachtige vakantie is het lastig om dat ineens achter te laten.

Toekomst
We zijn van plan om oktober 2020 terug te gaan naar Nieuw Zeeland. Als we dan nog voor minimaal 7 maanden in Nieuw Zeeland zijn kunnen we allemaal een permanente verblijfsvergunning krijgen.
MAAR eerst gaan we een echte kerst vieren in Nederland en genieten van familie, vrienden en KAAS!

Hopelijk tot snel allemaal!

1. Elly:
    Lieve Mirte en Thijs,
    Het was leuk jullie op afstand een beetje te volgen.
    Voorspoedige thuisreis en tot ziens in Nederland !
    Liefs, Elly
  2. John van de Kruijs:
    18 december 2019
    Hele goede reis en veel geluk met je volgende avontuur.
    John
  3. Kasper:
    18 december 2019
    Komen jullie kaas eten ? Dat zou Sander ook erg gezellig vinden, wet ik zeker.
    Inmiddels weer “thuis” in Nederland en hoop jullie alle zes een beetje zin hebben in nog een winter.
    Wat een prachtige camper is het geworden. Ik snap wel dat je daar graag wilt zijn als kind. Hartelijke groeten uit Uitgeest van Marilou en Kasper.
  4. Ingrid:
    19 december 2019
    Lieve Mirte, Thijs en de kinderen, Welkom in het kikkerlandje:-) ik wens jullie hier een fijne tijd en mooie voorbereiding op de volgende grote stap! Liefs Ingrid